AI meets Hospitality en BHC in Silt Casino Middelkerke

Op 11 juni verzamelden 150 Hospitality Business-professionals zich in het iconische evenementencomplex Silt in Middelkerke. De leden van de Belgium Hospitality Club (BHC), hoteliers en genodigden konden op dit BHC-zomerevent de mogelijkheden verkennen van wat Artificiële Intelligentie (AI) kan betekenen voor de sector. Gastspreker Thierry Geerts, voormalig CEO van Google Belgium en auteur van het boek Homo Digitalis, legde de aandachtige toehoorders uit dat AI de hospitality sector kan helpen, mits we de technologie leren gebruiken.
De AI-technologie lijkt nu misschien een hype, maar bestaat volgens de spreker eigenlijk al sinds 2006 toen Google Translate werd gelanceerd om teksten te vertalen. Thierry Geerts stelt wel dat AI nu in een stroomversnelling is gekomen en dat ondernemingen er goed aan doen om erin te investeren. Bovendien moet men ervoor zorgen dat alle werknemers bij AI betrokken worden en niet alleen de IT-afdeling. Maar meteen stelde de spreker de aanwezigen gerust. Op dit ogenblik kan de Hospitality sector nog experimenteren en fouten maken. Hij benadrukte dat de sector nog even tijd heeft om AI te implementeren in de bedrijfsvoering.
Na de boeiende uiteenzetting van Thierry Geerts, kregen de aanwezigen nog een Keynote van Ivo Minjauw, CPO van Lighthouse, het toonaangevende commerciële platform voor de hospitality sector. De spreker toonde aan dat dit platform concrete marktinzichten, business intelligence en pricing tools biedt die de omzetgroei kan maximaliseren. Hij stipte ook aan dat BHC-lid Stardekk sinds februari onderdeel is geworden van Lighthouse.
Belgium Hospitality Club Voorzitter Filip Helssen (CEO Coriotech) citeerde in zijn openingsspeech Henry Ford met de woorden ‘Samenkomen is een begin, samen blijven is vooruitgang , samenwerken is succes’. Volgens de BHC-voorzitter vatten deze woorden de idee van de club krachtig samen. In een tijd waarin netwerken essentieel is, biedt BHC een platform waarop niet-concurrentiële ondernemingen die producten en diensten leveren aan de hotel- en restaurantsector gezamenlijke doelen kunnen bereiken en een positieve impact kunnen hebben op de hospitality sector. Hij stipte ook aan dat BHC op de komende Horeca Expo Beurs in Gent (17 tot 20 november) aanwezig zal zijn met een grote stand. Ook dit jaar wordt er opnieuw gefocust op hoteliers, zodat de band tussen de leden en de hotels versterkt worden.
Het boeiend zomerevent werd afgesloten met een uitgebreide receptie, dat de aanwezigen de mogelijkheid gaf om te netwerken. De gezamenlijke BHC- missie ‘uitmunten in hospitality’ werd op deze manier nog eens extra in de verf gezet.
Naar de website >>