Site pictogram Hotel Business

Creatieve Kempinski Hotels: van online bruidssalon tot virtuele realtime hotelrondleidingen en cosmetische tutorials

Ondanks de momenteel beperkte reis- en contactmogelijkheden blijft Kempinski Hotels in nauw contact met hun gasten en heeft de ketende afgelopen weken creatieve acties ondernomen om een hoog niveau van dienstverlening te bieden – zij het iets anders dan ‘normale tijden’.Naast talrijke liefdadigheidscampagnes en donaties van medische benodigdheden, hebben de hotelteams over de hele wereld zakelijke ideeën in de praktijk gebracht, variërend van afhaalapps en virtuele real-time hotelreizen tot een online bruiloftsalon.

Een van de sterke punten van Kempinski Hotels is zeker haar culinaire expertise: Kempinski Hotel Beijing Lufthansa Center in de Chinese hoofdstad heeft zijn eigen tweetalige afhaal- en bezorgapplicatie ontwikkeld, die niet alleen de lokale bevolking aanspreekt, maar ook de omliggende ambassades en een groot aantal expats die in Beijing wonen. Populair hier waren onder andere de stevige gerechten van het eigen Paulaner Bräuhaus. Op piekmomenten bakte het luxehotel tot 300 taarten in zijn patisserie, waaronder 200 kersentaarten uit het Zwarte Woud per dag, en leverde ze aan de klanten. Het opzetten van een soort ‘Drive-in’ werd ook populair onder de hotels van de luxe groep: terwijl Kempinski Hotel Muscat in Oman een raam van het hotel opzette voor een pick-up van voedsel voor klanten uit de veiligheid van hun auto, kon Kempinski Hotel Frankfurt Gravenbruch een Drive-in Ice Cream Boutique opzetten, waar het zijn zelfgemaakte ijsjes verkocht, waaronder heerlijke seizoensgebonden ijsjes gemaakt van asperges. Op de eerste dag trokken passeerden meer dan 200 auto’s voor de deur van het luxueuze hotel. op de eerste dag trokken meer dan 200 auto’s voor de deur van het luxueuze hotel.Hotel Adlon Kempinski Berlin werkt nauw samen met het instituut Too Good To Go en biedt Adlon-klassiekers tegen gereduceerde prijzen aan op de ‘We care’-app.

Maar de Kempinski teams waren ook inventief op heel andere gebieden: klanten die bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn in toekomstige evenementen in Kempinski Hotel Corvinus Boedapest worden door een medewerker in real time via een selfie-stick camera door alle faciliteiten geleid om een beter beeld te krijgen van het hele hotelaanbod. Kempinski Hotel Huizhou in China organiseerde een online bruiloftsalon, waar weddingplanners en aanbieders van verschillende huwelijksdiensten via een live-verbinding vanuit een van de balzalen van het hotel contact konden opnemen met potentiële klanten en toekomstige koppels en hun aanbiedingen en tips voor de beste dag in het leven konden presenteren. Meer dan 5.300 kijkers waren tijdens dit evenement online en talrijke aanvragen voor bruiloften in het hotel vloeiden voort uit deze succesvolle campagne (zie ook foto).
Dankzij de sociale media slagen tal van Kempinski hotels erin om in nauw contact te blijven met hun volgelingen en trouwe gasten. De initiatieven variëren van een meditatiecursus in The Apurva Kempinski Bali in Indonesië, waar de wellnessdeskundige van het resort de gasten door een eenvoudige meditatie begeleidt om spanningen los te laten, tot een online tutorial in Grand Hotel Kempinski Riga, die zich richt op een dagelijks make-upverwijderings- en verzorgingsritueel onder leiding van de hotelspa-manager. Online fitnesscursussen, kooktips van topkoks en yoga-oefeningen ronden het brede aanbod af.

‘Onze hotelcollega’s zijn zeer actief en creatief in het implementeren van nieuwe zakelijke ideeën en het in contact blijven met onze gewaardeerde gasten’, aldus Amanda Elder, Chief Commercial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Kempinski Hotels. De hotelteams tonen een enorme ondernemersgeest en werken, naast de huidige initiatieven, al intensief aan strategieën voor de periode na de crisis.

In de Russische Kempinski hotels, die nog open zijn, is een keuze aan ‘staycations’ beschikbaar – hotelovernachtingen in de eigen stad, die de gasten een verandering van thuis in hun directe omgeving bieden. Een dergelijk Russisch Kempinski hotel, Hotel Baltschug Kempinski Moskou, biedt luxe kamers en suites met uitzicht op het Rode Plein met 50% korting via het ‘Island of Serenity’ pakket, dat bestaat uit yogamatten, fitnessapparatuur, gezonde drankjes en roomservice 24 uur per dag onder de strengste hygiënische voorwaarden.

Mobiele versie afsluiten