Site pictogram Hotel Business

Meliá en Rafael Nadal lanceren ZEL

Gabriel Escarrer and Rafael Nadal

Tennisser Rafael Nadal en Meliá Hotels International hebben ZEL gelanceerd, een nieuw merk van resort en urban leisure hotels dat eerst actief zal zijn in Spanje en daarna zal worden uitgebreid naar bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Amerika.

De joint venture tussen Nadal en Meliá Hotels International, beide uit Mallorca, Spanje, wil een unieke gastvrijheidservaring creëren die gericht is op een klassiek mediterraan karakter op verschillende wereldwijde bestemmingen, melden de twee. Het nieuwe merk zal ook verschillende partners hebben op het gebied van keuken, design, welzijn en technologie.

“Melia’s internationale ervaring van meer dan 65 jaar in het creëren en beheren van luxe hotels en het inspirerende leiderschap van Rafael Nadal zijn samengekomen om dit unieke merk te creëren dat we vandaag presenteren”, aldus Gabriel Escarrer, CEO, Meliá Hotels International. “ZEL, een innovatief, energiek hotelmerk, zal een nieuwe generatie reizigers aantrekken en verrassen die op zoek zijn naar nieuwe manieren om zich te richten op welzijn en duurzaam te reizen. We zijn zo blij om deze bijzondere samenwerking met zo’n bewonderd icoon als Rafa aan te kondigen.”

“Als Spanjaard, Mallorcaan en wereldreiziger is de lancering van dit hotelmerk een project dat ik al lange tijd in mijn hoofd heb,” zei Nadal. “ZEL zal synoniem zijn met je goed voelen en genieten van de mediterrane levensstijl. Dit nieuwe concept met Meliá sprak me vanaf het begin erg aan en ik ben ervan overtuigd dat ZEL een groot succes zal worden en door elk type reiziger zal worden gewaardeerd.”

Het groeiplan omvat meer dan 20 ZEL-hotels in vijf jaar, met een focus op bestemmingen die vrijetijdsreizigers aantrekken in belangrijke regio’s waar Meliá Hotels International actief is. Het merk opent zijn eerste hotel in Mallorca in 2023, met plannen om te openen in bestemmingen aan de Middellandse Zeekust en in grote steden als Madrid, Parijs en Londen.

“ZEL zal het mediterrane belichamen, gericht op het buitenleven, een heerlijke keuken, ontworpen met ruime, lichte ruimtes, die een verbinding bieden met de natuur, de lucht en de zee,” meldt het bedrijf. “ZEL-hotelgasten zullen hun lichaam en ziel kunnen verjongen door middel van uniek samengestelde welzijnservaringen, met zowel persoonlijke als groepsactiviteiten gericht op lichaamsbeweging en fitness.”

Elk pand zal een binnenplaats als hart hebben. De binnenplaats, een architectonisch kenmerk dat prominent aanwezig is in het hele Middellandse Zeegebied, zal leiden naar andere openbare ruimtes, waaronder terrassen, daken of beachclubs, en gasten een panoramisch uitzicht bieden op de bestemmingen. Gasten van ZEL zullen ook toegang hebben tot een digitale gemeenschap waar ze hun ervaringen kunnen delen en na hun verblijf kunnen blijven genieten van de mediterrane levensstijl. Een van de vele hoogtepunten van de hotelervaring zijn roterende pop-ups, met lokale ambachtslieden, kunstenaars, schoonheidsproducten en culinaire aanbiedingen, die verkenning en interactie met de lokale gemeenschap aanmoedigen.

Mobiele versie afsluiten