Site pictogram Hotel Business

Omzet Accor stijgt met 109% in Q2 van 2022

De bedrijfsresultaten van de hospitalitygroep Accor herstelden aanzienlijk in Q1 2022, na twee jaar van grote pandemie gerelateerde verstoringen in de toerisme- en horecasector. In het tweede kwartaal van 2022 herstelde de activiteiten zich in bijna alle regio’s tot een niveau dat dicht bij, zo niet boven het niveau van 2019 lag.

Accor bestaat uit meer dan 5.100 accommodaties en 10.000 eet- en drinkgelegenheden in 110 landen. De enige achterblijvers waren China, dat wordt beïnvloed door reisbeperkingen als onderdeel van de strikte handhaving van een nul-COVID-beleid, en Zuidoost-Azië, dat sterk afhankelijk is van Chinese bezoekers.

In Q2 steeg de omzet van Accor met 109 % naar 1.725 miljoen euro. De winst voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen en afboekingen (EBITDA) eindigde op 205 miljoen euro. Sébastien Bazin, voorzitter en CEO van Accor: “Ook dit kwartaal rapporteerde Accor een zeer sterke groei in bedrijfsactiviteiten, die voor het eerst het niveau van vóór de crisis overschreed. Er is een duidelijk herstel in alle regio’s en voor al onze merken. De zomer zal deze trend voortzetten en de herfst belooft sterk te worden met het herstel van grote seminars en congressen. Niettemin blijft Accor alert op veranderingen binnen de geopolitieke en economische omgeving. We rapporteren een sterke groei van de EBITDA in Q2, met de doelstelling van meer dan 550 miljoen euro voor het volledige jaar.”

Mobiele versie afsluiten